Catatan Seorang Hamba

1/2/34
15/12/12
1:03 A.M

Bismillahirrahmanirrahim.
Alhamdulillahi Robbil 'Alamin.
Allahumma Solli 'Ala Muhammad Wa 'Ala Aalihi Wa Sohbihi Wasallim.


google :)

Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.
Tiada lain yang pantas diucapkan saat ini,
melainkan puji-pujian bagi ALLAH,
Dia Yang Memanjangkan usia ini,
Dia Yang Meminjamkan jasad ini,
Dia Yang Menetapkan ketetapan untuk aku hidup sampai saat ini,
Alhamdulillah.

Allah,
Di saat usia kian menjangkau,
tiada lain yang ku kesalkan, melainkan . .
terlalu banyak dosa & noda hamba ini lakukan.
Lukanya jiwa ini selalu mengabaikanMu,
Perihnya jiwa ini membayangkan azabMu,
atas kemungkaran yang pernah ku lakukan :'(
kerana Engkau Maha Halus Ya Allah..
Ampunilah hambaMu Ya Allah.. Ampunilah Ya Allah :(

Di kesempatan yang tak terhitung kesyukuranku ke hadratMu Ya Allah,
Di saat dunia semakin hanyut di bawa arus perubahan,
Di saat ini, Engkau masih memandangku Ya Allah,
Syukur tak terhingga atas panggilan pulang ke pangkuanMu Ya Allah !
Si kerdil, Si Hina ini, tidak punya apa-apa melainkanMu Ya Allah !

Apa yang ku cari di dunia ini ?
Apa yang aku perlu di dunia ini ?
Apakah sebenarnya tujuan aku di sini ?
Siapa aku di Hari Pembalasan kelak ?
Bersama Para Solihin kah ? Berhak mendapat syafaat kah ?
Kerdil.. kerdil.. kerdilll .. Malunya aku Ya Allah !

Namun,
Atas sifat Rahman, Rahim dan GhafarMu,
Luasnya laluan-laluan syurga yang Engkau bukakan,
Aku tidak mahu mengalah,
Selagi matahari masih terbit di Timur,
Aku akan sentiasa meminta keampunanMu !
Aku akan sentiasa menagih kasihMu !
Aku akan sentiasa mencari peluang mengamal sunnah RasulMu !
semoga dengan azam itu,
Bisa mendekatkan aku kepadaMu, cinta pertamaku !
Bisa menundukkan aku untuk taat kepadaMu, penciptaku !

Dekat padaMu kunci kebahagiaanku,
bukan sahaja di dunia, yang paling penting di Akhirat kelak !
Aku mahu bahagia di sana !

Destinasi terakhirku ?
Aku yang pilih, aku yang usahakan,
Selebihnya, ku serah padaMu !
Kelak Allah akan persoalkan SEGALANYA.

Apa sumbanganku terhadap agama ini ?
Dari manakah aku perolehi wang ?
Ke manakah wang ku belanjakan ?
Apakah aku mengamalkan ilmu yang ku pelajari ?
UMURKU, USIAKU, ke manakah aku habiskan ?
Untuk siapa ? Untuk apa ?
Astaghfirullahal 'Azim ~

RedhaMu matlamat hidupku !
Ya Allah, tambahkanlah amalanku di saat bertambah usiaku,
Bertambah usiaku, bertambah manfaatku pada agama & bangsaku.
Jadikan cahaya cinta kasihMu penuh dalam hatiku, agar setiap yang ku lakukan,
semata-mata keranaMu Ya Allah.
Aamiin Aamiin Ya Rabbal 'Alamin :)

# Muhasabah teragung bila di Lanjutkan usia :)
Allah.. Alhamdulillah Alhamdulillah Alhamdulillah Alhamdulillah 'ala kulli ni'am.



JCB : SELAMAT HARI TUA UNTUK DIRI SENDIRI. INGAT, MATI TAK KIRA USIA. ALLAH MASIH BAGI PELUANG TU, JANGAN SIA-SIA KAN :D 



La Ilaha Illallah ✿ Allahu Akbar ✿ jom cipta bahagia
2leep.com

4 comments:

  1. Emmmmm...Betul2.Tak kira muda tua,sihat sakit.Bila sampai masa,maka kuburlah tempatnya...

    ReplyDelete
  2. Happy bithday sayang.Semoga dimurahkan rezeki dan panjangkan usia Oleh Allah SWT.aminn

    ReplyDelete
  3. amin.
    selamat hari tua cik mar... ^_^

    ReplyDelete

Assalamualaikum!
Komen jangan tak komen ye :D
✿ Terima Kasih Taw ✿

ARTIKEL MENARIK GILA, BUSUK & PINGJE