My Lucky Day

Bismillahirrahmanirrahim,
Subhanallah Walhamdulillah Allahu Akbar !

Haiii semuaa..
ehee men hai2 pulakk ye~

Korang pernah tak, lalui satu hari yang 
dalam sehari tu, macam-macam yang tahpape berlaku !
Haha mesti pernaaahh kan kan :)
*angkatkening*

well, biasela kan, langit tak selalu cerah.
hehe, "my lucky day"..
sebenarnya bukan lucky ! UNLUCKY <--

Alkisah bermula, hari tu laa.
Lepas selesai majlis tunang sahabat saya di Kajang,
gue mau pulang laa semula ke Kg.halaman.
so, pagi tu, my sahabat hantar i pagi tu ke Hentian Kajang.
(naik bas, sebab saya masih penganggur terhormat & tiada kereta.sekian :p)

google
First, unlucky kat situ :
saya sampai ke hentian pukul 9.10 dan Bus ke Temerloh, baru je gerak pukul 9 tadi.
Kat situ plak, hanya sebuah je yang ke Temerloh !
Ok, fine it's ok it's alright :)
Kumbang bukan seekor kaan , haha
So, my sahabat hantar ke KTM.
Saya beli tiket ke KL Sentral, then naik Putra LRT ke Masjid Jamek.
Dari Masjid Jamek beli tiket ke Titiwangsa.
Oke, fine memang kat KL Sentral ada monorel direct ke Titiwangsa,
tapi saya malas nak jalan, bawak beg berat plus buku2 yang berat.
*pasal buku2 tu nanti i cite next entry oke :)*

Second, unlucky sekali lagi :
Kan beg berat, so otak cam fokus cepatcepat, xlarat bawak beg.
Lepas masuk token, nek tangga, dan-dan ade tren terus masuk !
Fuhh lega.
Pastu tiba2 yang tukang bagitau next station tu cakap,
'next station, Plaza Rakyat.. Plaza Rakyat'
tengok kat carta tuh plaza rakyat tu bertentangan dengan titiwangsa!!
meanss ??
Hakk elaaa... salah naek tren laa pulak ~~
hemm.. apo kono eey jang.
Ok, turun tangga, naek eskalator, tukar tren.
Alhamdulillah.

Third, unlucky time :
Jalan bawak beg berat, turun tangga tinggi, keletuk keletak kasut,
terus menuju kaunter Metrobus, nak beli tiket ke Temerloh.
'Bus temerloh paling awal?'
'Habiss.. bus ke temerloh habiss..'
Aku : '............................'
ek?
Habiss aku nak nek ape?
Ok, xpe try tengok bus lain, walaupun lam hati, taksuka naik bas lain ~
Alhamdulillah ade jugak bus Bulan Restu.

Forth, unlucky spoiled :
Sampai temerloh, tunggu bus nak ke mayam <-- my hometown
dan-dan adeee orang gile, tah pacik bus cakap die mabuk,
tahla, tak kacau orang xpe, niii ish sampai menangis budak tu.
Nasib bukan aku yang kena, Na'uzubillah ~
Pehtu, naik bus sekali pulak tuuu ! huwaa pengsan mak camni..
Wuuwuuuuu wuuu
Seb die turun awal, seluruh penduduk bus xsenang duduk selagi die xturun ! #$@%#&*

Fifth, unlucky terakhir untuk hari itu :
Tapak kasut lekang !!!
Hampehh. mujur da sampai rumaaahh..

Haha, thanx korang sudi baca entry panjang,
 list 5 terburuk hari itu :P

Moral of the story :
# Be cool & be patient #
It's life :)
*pandang hikmah, lihat hikmah, cari hikmah*

JCB :
Kadang kadang kita selalu inginkan apa yang kita lihat orang lain dapat,
TAPI, kita lupa bahawa kita sudah miliki apa yang ALLAH beri (^_*)






La Ilaha Illallah ✿ Allahu Akbar ✿ jom cipta bahagia
2leep.com

5 comments:

  1. ada hikmahnya... terus tersenyum... :)

    ReplyDelete
  2. wah....mmg menguji kesabaran betul tu...

    ReplyDelete
  3. hhiiiihihihi cabaran sungguh..
    gue bisa tersenyum dong..waduh.


    Dan akak berjaya....Tahniah-tahniah.. :)

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum Mar, kesiannya. tapi betullah. semua yang terjadi tu ada hikmahnya. ada yang lagi unlucky daripada kita kan :)

    *tegur dengan hikmah *__*

    ReplyDelete
  5. Ini ujian pada hari ini...hehehehhe
    kalau saya mood muka dah mimik sing adah..hahahhah
    Ini semua dugaan kan..

    ReplyDelete

Assalamualaikum!
Komen jangan tak komen ye :D
✿ Terima Kasih Taw ✿

ARTIKEL MENARIK GILA, BUSUK & PINGJE