Nota Kasih Buat Emak Yang Melahirkanku

* play ni taw :)




Bismillahirrahmanirrahim,
Assalamualaikum mak yang ku sayangi sepenuh jiwaku,

Mak...
Mak ingat tak peristiwa 24 tahun lepas?
Pada tarikh ini,15hb 12 1988, masa tu 1.45 petang,
Alhamdulillah Allah selamatkan kita mak :)

Mak.. 
Sekarang dah 24 tahun peristiwa tu berlalu.
Hari ini dah 15hb 12 2012.
Subhanallah, Allahu Akbar.
Agungnya Kuasa Allah kan mak,
dulu anak ni keluar dari perut mak,
kecik, xtau apa-apa, nothing . .
in 24 years, biiznihi,
anak ni dah habis belajar mak..
siap jadi penganggur terhormat lagi..

Hehe, tapi takpe kite suke. .
Sebab dapat duduk dengan mak 24 jam !
No worries, sebab mak ada depan mata :)

Mak..
24 tahun yang lepas, mak yang jaga kita,
tatang bagai minyak yang nak melimpah,
bagi makan, minum, nangis, bising !
kencing, berak, mak cuci,
masa tu xde lampin pakai buang ni,
meragam nak itu, nak ini, mak layan kaan aje,
aaa sebelum lahir pun dah berat bawak lam perut mak kan,
9 bulan 10 hari . . lama tuuu !
Mak solat, makan, buat kerja, pi toilet pun kena bawak kita kan . .
Mak... susahkan ? Baik mak cakap, susahkan ?
Tapi surely mak takkan cakap susah ! Takkan punya . . 
Baiknya mak, mulianya mak :(
Patutlah Allah perintahkan dalam al-Quran untuk jaga mak .
Rasulullah s.a.w pun sampai 3x ulang orang yang patut dimuliakan ialah MAK !

Mak..
Hari ini, kita bersyukurr sangatttt dapat berbakti pada mak,
dapat RASA susahnya mak jaga kita dulu,
Hari ini, kita pulak yang suap mak makan, minum
pujuk mak kalau mak nangis,
dengar cerita mak masa muda-muda dulu,
mesti mak rindu arwah ayah kaan.. :'(

Mak..
Hari ini, kita pulak yang basuh kencing, berak mak,
Mak semoga dengan ini dapat menggugurkan dosa kita yang banyak :(
Terima Kasih sebab mak sakit,
Walaupun kadang-kadang mak membuang tak kena masa,
Rasa nak marah hilang bila ingat,
Mak selalu menangis risaukan kita masa belajar dulu :(
Hilang semua bila membayangkan,
andai ini terakhir dapat dengar suara mak :'(

Mak.. 
Hari ini mak pulak yang request itu ini,
hihi tapi sweet kan ?
Mak... anak ini nak mintak maaf BANYAK-BANYAK
Kalau sepanjang anak ni jaga mak tak selembut mak jaga dulu :(
Kadang-kadang TERmarah, huhuhu
Kadang-kadang TERtinggi suara, sampai mak menangis .. kesian mak :'(
Kadang-kadang TERpukul mak sebab tak boleh kawal :(((
Anak ini memang x setanding mak dalam bab KESABARAN. out @.@

Mak,
sedihnyaaa.... bila ingat pernah buat mak macam tu !
Sedih.. sedih.. taknak ulang lagi !
Janji mak !! Anak ni takut kehilangan mak !
Takuut sangat :'(
Hari2 anak ini mintak maaf,
takut mak kecik hati,
takut mak xredha,
bila mak xredha, Allah xredha !
Bila Allah x redha ?
Allah di mana lagi aku mahu menumpang ??

Mak,
insyaAllah hari2 anak ini akan selalu doakan mak,
akan selalu jaga mak,
akan masakkan mak, bagi mak makan,
isikan minuman mak, basuh berr dan kencc mak,
potpet2 bebel kat mak,
tentang kisah tahpape anak ini,
tentang suami idaman laa, tentang impian nak pi haji sesama la,
hehe mak layaaaan kan aje,
terima kasih mak !

Mak,
insyaAllah anak ini takkan jemu jaga mak !
JANJI ! 
takkan jemu, yang penting mak ada . .
Mak jangan cepat pergi tau,
Pleaseeee berrtahan.....
anak ini akan selalu hiburkan mak tau,
buat mak ketawa dengan lawak bodoh anak ni ! hehe
mak jangan maraaa ha.. gurau2 aje
Mak kuat semangat taw . .

Sayang Mak ! Terima Kasih Mak kerana melahirkan saya :)
Terima Kasih Mak kerana membuka ruang untuk anak ini belajar
Erti Sabar, Syukur, Tabah, Redha dan segala resepi Ujian Hidup.

Terima Kasih Allah kerana mengurniakan saya seorang EMAK !


Kau kasihanilah dia Ya Allah, sungguh Dia sangat memerlukanMu Ya Allah !Kau berikanlah kekuatan jiwa padanya, Kau tempatkanlah dia di sebaik2 tempat di sisiMu,Sungguh, dia insan mulia. Andai ada sedikit kebaikan yang aku lakukan, kau berikanlah pahalanya kepada kedua ibubapaku. Namun, andai ada kemungkaran yang ku lakukan, jangan sekali-kali kau libatkan mereka Ya Allah. Sesungguhnya, tanggungjawab mereka terhadapku telah lepas. Mereka telah memberi pendidikan kepadaku dengan kudrat yang mereka ada. Kasihanilah mereka Ya Allah. Kasihanilah mereka Ya Allah ;'(
Aamiin. 

Yang benar,
Anakmu :D

muke beliau xsenyum walopun peacee yoo ! :D



La Ilaha Illallah ✿ Allahu Akbar ✿ jom cipta bahagia
2leep.com

ARTIKEL MENARIK GILA, BUSUK & PINGJE