5 perkataan orang tak bahagia


Assalaamualaikum warahmatullahi wabarakatuh
wahaiii penduduk BUMI :D

Ekeke.. wahai penduduk BUMI. apa khabar kalian hari ini ?
Sihat ?
Hebat ?
Baik ?
Ok-ok ?
Tak sihat ?
Lemau ?
Kurengg ?

walau apa pun kondisi anda,
saya di sini mendoakan agar IMAN anda & saya sentiaaaasa SIHAT !
^_^
~Aamiin~

TAKUT, RISAU, TAPI, NANTI, KALAU

Lima perkataan yang kita sebut, kita tak akan bahagia !
by : Prof Muhaya.

"Saya takut tak dapat buat yang terbaik la.."

"Saya risau pensyarah tak suka dengan projek saya.."

"Saya berani nak present tapi tak la seberani awak..."

"Kalau saya banyak bertanya dalam kuliah, nanti apa pulak kata kawan2.."

******************************

"Saya takut kawan-kawan xboleh terima hijrah saya.."

"Saya risau penampilan saya tak boleh memikat dia.."

"Saya boleh buat kerja ni tapi tak tau lah ok ke x.."

"Kalau aku pergi Key Ell pakai tudung, nanti org Key Ell kata aku x up-to-date"


Sebut lah 500x ye..
Hehe renung-renungkan & selamat beramal :)

Pilihan di tangan kita !
Kita adalah apa yang kita fikirkan,
Dari fikiran lahir tindakan.

Orang lain melihat kita sebagaimana kita melihat diri kita sendiri.

Bagaimana anda mahu orang melihat anda?
Fikirlah yang baik-baik.
Yakin pada diri.
Bila anda yakin dengan diri, bermakna anda yakin dengan ALLAH.

Bila anda yakin dengan ALLAH,
anda mesti mementingkan pandangan DIA.
Bila setiap gerak-geri utamakan ALLAH,
Bila dalam hati selalu ada ALLAH,
insyaALLAH hati itu akan TENANG & BAHAGIA :)


JCB :
# Jika kau fikirkan kau boleh, kau pasti boleh melakukan,
Jika kau fikirkan ragu-ragu, usahamu tidak menentu,
Engkaulah apa kau fikirkan,
terkandung dalam pemikiran,
Berfikir boleh melakukan,
Fikir Kau BOLEH, Kau BOLEH #


(^_^)V

La Ilaha Illallah ✿ Allahu Akbar ✿ jom cipta bahagia
2leep.com

17 comments:

  1. Assalamualaikum Mar, thanks kongsi tips! pasni nak remove ayat ni sedaya mungkin :)

    ReplyDelete
  2. ni semua ayat-ayat negative... so marilah kita hindari menggunakan ayat ini... thanks for sharing dear... ^_^

    ReplyDelete
  3. betul kekadang bila otak sudah terbiasa dengan ayat negatif mulai sekarang kita kena berfikiran positif aje...insaallah.

    mselim3

    ReplyDelete
  4. Buang yg negatif tu..ambik yg positif dlm hidup ni..

    ReplyDelete
  5. In shaa Allah... berusaha. usaha.. huwa.. usaha lagi~~

    *hye cik mar!* =)

    ReplyDelete
  6. hihi...5 perkataan ni selalu guna bila nak mengelak je....

    tapi betul la tu kita kena yakin dgn diri sendiri...perkongsian menarik...nak pg dengar lagu fikirkan boleh jap...

    ReplyDelete
  7. kesiannya domain tak bertukar lagi. nak tlg pun tgh bz ngan assignment. Cuba tanya yg sponsor domain Innanie. Bg sy, pasal domain ni, kna baca slowly baru faham. Sy try n error bnyk kali gak br menjadi. Tapi.. blog ni cantik le... sy dh try banyak kali buat header sendiri tp xprnh menjadi. hehe... nak buat yg title happy entry mcm Cik Mar buat kat ats entri pun tak terjumpa lg tutorialnya

    ReplyDelete
  8. Betul tu Mar....cuma dah namanya manusia,... hati sentiasa berbolak balikkan... apa pun kena byk berdoa!!

    ReplyDelete
  9. Belog awk dah ada dalam bloglist saya :)

    check pangkal huruf "B"

    http://blognomborsatu.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. Never Ending Improvement..Believe yourself..Cayok!!

    ReplyDelete
  11. perkongsian yang baik...
    selalu sebut perkataan tu...
    insyaAllah, nak kurangkan lah...
    sy nak bahagia... ^_^

    ReplyDelete
  12. btl sangat la tu,most org kita ni,termasuk sya pun pernh ckp bnda ni gak..tak trlepas dari kata2 mcm tu..lbh2 lagi ayat KALAULAH~~ ARGGHH..hahaha

    ReplyDelete
  13. btl sangat la tu,most org kita ni,termasuk sya pun pernh ckp bnda ni gak..tak trlepas dari kata2 mcm tu..lbh2 lagi ayat KALAULAH~~ ARGGHH..hahaha

    ReplyDelete
  14. hhahah betul juga..paling banyak sebut tapi..adeh... mahu sebut but la bergaya sikit..hahahah

    ReplyDelete
  15. Pilihan di tangan kita !
    Kita adalah apa yang kita fikirkan,
    Dari fikiran lahir tindakan.

    #Setuju2!!!

    ReplyDelete

Assalamualaikum!
Komen jangan tak komen ye :D
✿ Terima Kasih Taw ✿

ARTIKEL MENARIK GILA, BUSUK & PINGJE