Catatan Sedihku

Hasbii Rabbi Jallallah
Maa Fii Qalbi Ghoirullah
Cukup bagiku Allah
La Ilaha Illallah 

Hari ni hari sedihh saya.
Saya tak niat nak datangkan aura x gembira di sini.
Tapi saya betul-betul sedih,
Saya sedih bila saya berniat baik untuk membantu
orang buruk sangka
orang fitnah & tuduh 
saya tak ikhlas ?
Saya sedihhh amat bila orang yang paling rapat
tergamak berburuk sangka sejauh itu.

Saya yang tak sempurna.
Saya yang tak layak.
Penuh kekurangan, clumsy, berkorban pada yang salah.
Kenapa mesti ungkit kisah lama saya ?

Sungguh saya sedih,
Saya hanya insan biasa yang CUBA untuk bahagia,
dengan membahagiakan orang lain.
Salahkah saya membantu ?

Maafkan saya pembaca-pembaca jcb di sini,
saya dah khianati tagline saya sendiri.
hopefully ini yang pertama & terakhir >.<

saya juga manusia.

Maafkan saya bawa aura yang negatif.
Saya tak akan biarkan kesedihan saya meleret.
Saya janji !
Just give me a break :(

# be careful dengan duri kat bawah #



**********************************************************************

Saya tinggalkan anda dengan ini :

sumber facebook.


JCB :
Baik sangat boleh mengundang masalah.
Tak baik lagi banyak masalah.
Kadang-kadang niat di hati orang xleh nak telah.

Berbaik sangkalah. Bersederhanalah.

Kata-kata yang lemah dan beradab 
dapat melembutkan hati manusia yang keras !

la taghdhab. la taghdhab. la taghdhab. mengalah bukan kalah.



La Ilaha Illallah ✿ Allahu Akbar ✿ jom cipta bahagia
2leep.com

9 comments:

  1. lalink u ok tak??
    nti kte sharing2 aa ujg minggu ni..
    dah..takmo nanges2..
    #sile kesat hingus tu..hehehe

    ReplyDelete
  2. alahai...
    faham..
    noted.
    sabar
    senyum
    percaya ada hikmah semuanya.

    goodluck dear

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Mar Haini..
    awak tak okey ye.. kena banyak istighfar supaya lebih tenang. redha dengan apa yang berlaku. insyallah awak lebih kuat dimasa hadapan. manusia tak lari daripada kesilapan. tapi bab mengungkit tu, tak patut sangat. sheila doakan awak tabah ye :)

    ReplyDelete
  4. lek la JCB , kalaw sedih , luahkan je kat sini , kami boleh pujuk2 , baru ade pelbagai perisa kat entry cik JCB , tiada siapa yang mampu gembira sepanjang masa , manusia ade macam2 perasaan kan , itulah kehidupan , ganbatte !!

    ReplyDelete
  5. jangan sedih2 yea..bawa bersabar//yg penting nawaitu kita

    ReplyDelete
  6. kenpa nih, jangan sedih sedih, semua nih ujian untuk kita . jangan jadikan ujian sebagai penghalang untuk kita.

    ReplyDelete
  7. sabar yew wak..keburukkn dan kebaikkn mnusia smuanya dari hati...prasangka buruk sesama manusia ni ssh sngat nak dbendung d dlm hati kita(manusia). nasihat krole bersabarlah yew dan bersangka baik sja ngan org tu..insyallah akan tenang~

    ReplyDelete
  8. manusia mmg cam tu. saye pon pernah dituduh "belagak alim" sebab sye jage batas laki dan perempuan.. sedgkan dye pon tak berubah. nie semua ujian.. harap kak bersabar. :D

    ReplyDelete
  9. Atototooo~
    Siapa yg usik CikMar eiqa niee.!!
    tak pe suatu hari nanti Allah akan tunjuk kan pada orang tu yg CikMar tak bersalah pun.

    Jangan sedih-sedih ye :)

    ReplyDelete

Assalamualaikum!
Komen jangan tak komen ye :D
✿ Terima Kasih Taw ✿

ARTIKEL MENARIK GILA, BUSUK & PINGJE