hayya Bil 'Arabiah


Alhamdulillah, rasa terpanggil nak buat halaman baru.

Hayya Bil 'Arabiah
a.k.a 
Mari Berbahasa Arab

:)

Yela, takut nanti lama2 tinggal lupa pulak.
Jadi, apa salahnya kongsi kat sini kan,
boleh jugak korang belajar sikit2 & buat rujukan,
disamping nak asah balik al-maharah fi ta'allum hazihillughah ^^
(kemahiran dalam belajar bahasa arab)
mana yang salah minta betulkan.
al-maklum laa, dah lama jugak tak refresh ni, hehe :)

Awaluhu, niatkan belajar sebab nak faham al-Quran.
insyaAllah dapat pahala.

mereka berkata : "Kesian siapa yang tidak tahu Bahasa Inggeris,
dia akan susah untuk memahami kata-kata manusia"
aku berkata : "Kesian siapa yang tidak tahu Bahasa Arab,
dia akan susah untuk memahami kata-kata PENCIPTA manusia"










La Ilaha Illallah ✿ Allahu Akbar ✿ jom cipta bahagia
2leep.com

ARTIKEL MENARIK GILA, BUSUK & PINGJE