Tips mudah mengingati barang boikot

Assalamualaikum warahmatullah kalian :)

Nak memboikot ? Tapi selalu lupa barang apa yang kena boikot ?
InsyaAllah kali ni kita kongsikan tips mudah ini,
yang dipetik dari Sinergi edisi 9.
Sebelum tu....
Apakah konsep boikot yang sebenar ?

Konsep boikot barangan YAHUDI & AMERIKA yang sebenarnya ialah 
Boikot Yahudi dan Amerika adalah satu tindakan memulaukan produk buatan mereka dengan tidak membelinya atau menyumbang apapun duit anda kepada syarikat mereka semampu yang mungkin kerana peratus daripada keuntungan tersebut telah terbukti menyumbang kepada kos-kos peralatan pembunuhan rakyat palestin dan umat Islam yang lain.
Isu boikot bukanlah isu baru bagi kita, juga bukan isu bermusim !
Usaha memboikot barangan Yahudi adalah wajib ke atas kita,
setiap individu Muslim !

Dr. Syeikh Yusuf Al-Qardhawi telah mengeluarkan fatwa :
''Beliau mengatakan HARAM hukumnya umat Islam membeli produk Yahudi dan Amerika. Tambahan beliau, keperluan jihad sekarang ini adalah hukumnya Fardhu 'Ain iaitu wajib bagi setiap muslim kerana Yahudi menghalalkan segala apa yang diharamkan dan tidak mengendahkan nilai-nilai moral dan kemanusiaan. Beliau juga mengatakan bahawa setiap sen duit yang digunakan untuk membeli barangan Yahudi dan Amerika adalah peluru yang digunakan untuk membunuh umat Islam di Palestin.''
Ayuhh semua ! 
Ini yang kita mampu untuk membantu saudara se'akidah kita,
tegarkah kita melupakan penderitaan mereka ?

Anda tidak percaya dengan memboikot dapat membantu mereka ?
Anda mungkin tak nampak hasilnya depan mata,
TAPI
ketahuilah bahawa kaedah memBOIKOT telah pun beroleh kemenangan.

Ini kalau sikit yang buat, oleh sebilangan sahaja.
Bagaimana kalau ramai ? sebilangan besar umat Islam ?
yang jumlahnya jutaaan banyaknye!

Apa tips mudah untuk ingat barang2 yang perlu kita boikot ??

INGAT SYARIKAT-SYARIKAT BESAR MEREKA
yang mengeluarkan produk-produk kecil 
Antaranya :

* Colgate-Palmolive
*Unilever
*Nestle
*F & N
* Danone
* Johnson & Johnson
* Lo'real
dan baaanyaakk lagiii.
Rujuk SINI


@.@ Kebanyakannya, macam sebatii kan dalam kehidupan kita ?
Astaghfirullah T_T

Korangg..
Ini jihad kita,
kita cuba buat semampu yang boleh.
Kita tak mampu nak berjihad ke sana,
kita gantikan dengan usaha ini.
Sekurang-kurangnya kita cuba !

Allah tidak melihat hasil,
tetapi Allah melihat USAHA kita.

BERHENTI memberi alasan.



"Orang cerdik mencari jalan,
orang bodoh mencari alasan"


"Pasti akan kamu dapati, orang yang paling keras permusuhannya terhadap orang-orang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang Musyrik." [Al-Maidah : 82]


JCB :
Ya Allah selamatkan lah saudara-saudara seIslam kami di Palestin !
Ya Allah selamatkan lah saudara-saudara seIslam kami di Rohingya !
Ya Allah selamatkan lah saudara-saudara seIslam kami di Syria !
Ya Allah selamatkan lah saudara-saudara seIslam kami di setiap tempat & masa !
Allahumma Aamiin


p/s : penulis sendiri sedang berusaha T_T astaghfirullahal 'Azim T_T
La Ilaha Illallah ✿ Allahu Akbar ✿ jom cipta bahagia
2leep.com

ARTIKEL MENARIK GILA, BUSUK & PINGJE