Nama-nama Indah Anak Islam

Assalamualaikum semuaa, hehe semangat cari nama-nama indah untuk my new baby :)
Tak sabar.. tahun ni insyaAllah dapat dua new baby ! Hehehehe ~
Not my own, my sis-in-law la.. hehe a.k.a anak abam-abam i :D

Pastu abang cakap nak nama huruf A dengan Z.. gigih i google.. Pastu jumpa la nama-nama berikut, unik dan sedap maksudnya :

Nama Lelaki :
Aatif - Belas Kasih
Aatik - Pemurah, yang murni
Absyar - Yang bergembira
Aflah - Yang beruntung
Ahsan - Yang terbaik
Aisar - Yang senang
Aisy - Mewah, kaya-raya
Afham - Yang memahami
Amzar - Yang mulia
Aryan - Kekuatan penuh

Nama Perempuan :
Arissa - Azam kuat
Adelia - Keadilan
Azzalea - Kekal abadi
Atifah - Bersimpati, penyayang

Daripada awal lagi, diorang minat nama Aatif.. kalau perempuan diorang nak letak Arissa. Yang mencabarnya, nak gabung dengan pangkal Z.. hihi, maka terhasillah nama-nama berikut :-

Nama Lelaki :
Zarif Amzar - Periang yang mulia
Aatif Zarif - Belas kasih periang
Aatif Zahriri - Belas kasih berseri-seri
Alfatih Zulfan - Pembuka taman

Nama Perempuan :
Arissa Zahirah - Azam berkilau
Arissa Zarin - Azam emas
Zara Arissa - Puteri azam
Adelia Zulfa - Keadilan kedudukan yang dekat

Emm taktau la.. berbelit gak nak sebut.. hihi, tengok lah nanti mana pilihan mereka.. dulu anak yang pertama dia letak Risha Irdina, yang kedua Muhammad Azfar Zafri.. Hehe dua-dua dah sekolah, boleh la tambah cawangan hihik.. Aaa abang yang sorang lagi pon nak letak nama mula huruf Z.. sebab dua orang lagi dah A, Aliff dan Aisyah.. Haha berebut2 nak huruf Z plak.. konpius makk~

Ok lah saje je nak kongsi, korang nak undi x nama mana yang berkenan? Atau nak bagi cadangan ? Hehe, tinkiyuu ^_^

kakak dina dengan abg zaf ;)
abg aliff dengan adik aisyah :D



JCB :
Anak-anak adalah anugerah dan amanah :)




La Ilaha Illallah ✿ Allahu Akbar ✿ jom cipta bahagia
2leep.com

ARTIKEL MENARIK GILA, BUSUK & PINGJE