Sehingga aku tidak tahu



Ye, sehingga aku tidak tahu. Apa yang aku tak tahu ? terlalu banyak yang aku tak tahu. terlalu sikit dan terlalu cetek pengetahuan aku. Makin aku baca, makin aku tak tahu. Ini tidak terkhusus dalam hal menuntut ilmu, kerana dalam menuntut ilmu, seharusnya sikap sebegini wajib ada. Kerana ilmu Allah ternyata sangat luas. Semakin kita belajar, semakin terasa jahil, semakin terasa ingin belajar, semakin rasa kerdil, semakin meningkatkan keimanan. Allahu Akbar ~

Tapi, apa yang semakin aku baca, sehingga aku menjadi tidak tahu ? Apa yang berlaku dalam dunia hari ini. Fitnah berleluasa ! Aku sedih, kecewa semua ada. Di saat rakyat Sabah masih dalam ketakutan, beberapa wira negara telah terkorban, meninggalkan kaum keluarga dan gugur syahid demi mempertahankan kedaulatan negara, tapi apa yang sedang berlaku ? Fitnah, tuduh-menuduh, cerita sana, cerita sini, sehingga aku tidak tahu, yang mana benar dan yang mana palsu !

Kita mampu menilai dengan kelebihan akal yang Allah bagi, tapi kita tidak mampu mencapai tahap yang tidak mampu kita capai dengan akal semata-mata. Sesungguhnya, kita benar-benar menghadapi zaman yang penuh dusta, dan manusia bebas berkata-kata, menabur berita, fitnah dan apa sahaja yang disukai dengan teknologi hari ini, dan dengan kuasa yang ada. Marilah kita sama-sama bermohon perlindungan Allah dari fitnah akhir zaman ini :'(

"Ya Allah aku berlindung kepadaMu dari menyekutukan sesuatu terhadapMu yang aku mengetahuinya, dan aku memohon ampunan kepadaMu dari perbuatan syirik yang aku tidak mengetahuinya." 
"Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada Engkau sesuatu yang aku tiada mengetahui. Dan sekiranya Engkau tidak memberi ampun kepadaku, dan tidak menaruh belas kasihan kepadaku, nescaya aku akan termasuk orang-orang yang rugi."
"Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari seksa neraka Jahannam. Aku berlindung kepadaMu dari seksa kubur. Aku berlindung kepadaMu dari fitnah Dajjal yang pembohong. Aku berlindung kepadaMu dari fitnah hidup dan fitnah mati. Aku berlindung kepadaMu dari banyaknya dosa dan hutang. Aku berlindung kepadaMu dari kejelekan fitnah kaya dan kejelekan fitnah fakir. Aku berlindung kepadaMu dari kejelekan pendengaran, penglihatan, lisan dan hatiku. Aku berlindung kepadaMu dari dikembalikan kepada umur yang terlalu tua. Dan aku berlindung kepadaMu dari mati dalam keadaan ingkar kepada agamaMu." 

Mungkinkah ini petanda dari Allah ? atau sebahagian dari ujian-Nya untuk kita yang terlalu leka dengan keamanan dan kesenangan yang sering di war-warkan ~

Ya Allah kau selamatkan lah rakyat Sabah, selamatkan lah mereka-mereka yang sanggup menggadai nyawa demi keamanan negara. Kau tunjukilah yang benar Ya Allah !!
Keep on praying, kekuatan dan satu-satunya senjata yang kita ada. #Pray For Sabah


Aamiin Aamiin Ya Rabbal 'Alamin ~

Apa yang kita mahukan sekarang adalah penyelesaian isu ini, bukan pertelagahan. Sekadar selingan, dengarkan lagu penuh seruan ini :

Muzicons.com

UPDATED : hiba melihat ahli keluarga wira-wira negara yang gugur syahid. al-fatihah :'(
La Ilaha Illallah ✿ Allahu Akbar ✿ jom cipta bahagia
2leep.com

ARTIKEL MENARIK GILA, BUSUK & PINGJE