Saya, Alexa dan Pagerank !



Bismillah Walhamdulillah.

La Ilaha Illa Anta, Subhanaka Inni Kuntu Minazzolimin.
Astaghfirullah, Astaghfirullah, Astaghfirullah Rabbal Baraya, Astaghfirullah Minal Khotoya.

Ya Allah, tambahkan kami ilmu yang bermanfaat, berikanlah kami amalan yang dimaqbulkan dan perkenankan taubat kami dengan taubat nasuha :)

Assalamualaikum semua :)

Emm, sebenarnya 2,3 hari ni saya hampir merajuk dengan blogging. Entahlah bukan merajuk berkaitan blog ataupun mana-mana blogger. Tidak sama sekali, saya sayangkan kalian. Apa yang berlaku, mungkin disebabkan peristiwa genting di Sabah ketika ini, saya jadi takde mood nak update apa-apa. huhu. # Teruskan doa kita.

Apa kisah saya, alexa dan pagerank ? Alkisahnya, daripada haritu lagi saya teringin nak letak alexa ranking tu, tapi tak reti, kemudian tangguh punya tangguh, langsung tak letak.

Tadi free-free, terus ke google page, dan taip cara letak alexa, dan google bawa saya ke blog emasputih. Alhamdulillah done for alexa, terima kasih Uzu *blogger famos amos* sebab buat tutorial :) Walaupun saya tak pandai nak main SEO bagai, tapi letak jelah sebab baca-baca, katanye baik untuk kesihatan blog :)


Tapi, yang lagi mengharu biru kan saya, selama ni saya pandang sepi je en.pagerank tuh. Yela, pernah la check, jawapan dia mesti 0/10. haha. Tapi, tadi gatal tangan check, pastu terkezut berukz mak, dia jadi camni :


Huhu, *nangisairmatahijau* terharuu, yela satu pun dah cukup memotivasikan blogger cebisan, picisan, perasan macam saya.. Alhamdulillah, Alhamdulillah. Yang banyak berjasa tentulah kalian. Ye, awak yang tengah baca ni, awaklah yang kasi tambah jadi 1 tu haaa. Terima Kasih ye korang. Harap korang tak jemu singgah sini, insyaAllah saya akan perbaiki segala kekurangan. *sambil berfikir mahu memberi hadiah kepada yang sentiasa menyokong, insyaAllah andai ada rezeki ye :)

Ok lah, itu sahaja nak kongsi. Yang BIG-BIG berjasa nya adalah KALIAN SEMUA *Barakallahu Fikum ! 

JCB :
Setiap kejayaan pasti berkat beratus ribu orang yang berusaha menjayakannya.
Tapi mata kasar, mata zahir akan selalu menilai kerana seorang individu, 
lebih-lebih lagi yang Maha Memiliki kejayaan itu, sering manusia biasa lupakan. 
Tapi mata hati yang celik, manusia luar biasa akan selalu menilai kerana-Nya :)
Segala PUJI bagi Allah, yang Maha Menghendaki segala sesuatu ^^
La Ilaha Illallah ✿ Allahu Akbar ✿ jom cipta bahagia
2leep.com

20 comments:

  1. wahhh cayalahhh...tahniah awk...kte xpernah check..xreti, n malas..hhuhuuhu...keep blogging eyh dear! ^_____^

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah kak.. InsyaAllah..nanti naik lagi tu. Akak pasanga lah Alexa toolbar dan juga Pagerank. Senang nak check.. Akak pasal yang comment tu akak boleh install cara mudah dekat link ini http://www.ainizakaria.my/p/pengomen-tegar.html ..kalau ada apa2 nak tanya, tanyalah ye..InsyaAllah saya jawab.. ^___^

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak menyelit kat sini boleh?? haha!!
      mar ikut tutorial pengomen tegar aini tu ye... sy dah usha tutorial aini tu...^_^

      alhamdulillah mar... PR dah naik 1...
      kalau mar rajin mengomen kat blog yang PR3, insyaAllah, naiklah PR mar....

      Delete
  3. alhamdulillah...tahniah cik mar...semoga lepas ni makin semangat lagi...:)

    ReplyDelete
  4. Salam,
    Saya main tepek jer elexa ni, masa mula2 tu angkanya dekat 3 juta! Tapi xsampai 3 bulan, skrg dah bawah 300K...Macam tak percaye je. Betul ke mcm tu? Tapi tak kesahlah...buat penyeri blog, org ada aku pun ade juge...haha
    Mar tunggu le, rasanya xsampai 2 bulan mesti blog ni dah bwh 300K.
    PR kite sama le.

    ReplyDelete
  5. perghhh mantap. ranking alexa tu lg tinggi dari aku. tahniah...

    ReplyDelete
  6. wah!!!! dah naik...tahniah........

    ReplyDelete
  7. tahniah..ckup mmbakar semangat utk terus maju^_^

    ReplyDelete
  8. tahniah kak mar..dpt buat dgn baik..saya pernah letak dlm blog sebelum nie..tp rasa macam berat je bila buka..tak tau la sebab apa..huhu

    ReplyDelete
  9. Wahhh.. boleh tahan. Tahniah. Satu pencapaian yang boleh dibanggakan :)

    ReplyDelete
  10. Tahniah cik mar..nanti naik lagi tu ^^

    ReplyDelete
  11. tahniah mar.. :)
    macam menarik je..nak cuba jgk la boleh? ;)

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum mar, taniah sayangku!

    ReplyDelete
  13. tahniah mar..cheqkaq tak tau ape pon pasal ni..menaip & BW je tau..hihihi

    ReplyDelete

Assalamualaikum!
Komen jangan tak komen ye :D
✿ Terima Kasih Taw ✿

ARTIKEL MENARIK GILA, BUSUK & PINGJE