Ini bulan MAR



Assalamualaikum warga kota metropolitan juga desa nan permai :)

Hari ni dah 17 MAR 2013.. kejap je masa berlalu kan, dah tiga bulan kita lalui untuk dua ribu tiga belas ni, bermakna ada baki lagi 9 bulan sahaja dalam tahun ini ! Bermaksud juga usiaku semakin ??

Hemm bersamaan juga 4 Jamadilawal 1434h. Kalau bulan Islam dah 5 bulan berlalu, ada lagi 7 bulan sahaja lagi untuk masuk tahun baru. Uishh masa oh masa. Sememangnya memancung diriku yang lalai leka. Astaghfirullah hape bende la yang aku wat silama ini ~

Mohon siapa yang sudi menjadi jurulatih bagi membantu diriku memanfaati masa dengan lebih berhemah dari hanyut ke laut. Klik banner untuk download borang. oke memain je.  jangan marah. STOP.


Eh Oh hehe perasaan tak, sepanjang bulan ni la kan nama Mar sentiasa di seru-seru di mana-mana jua ~ di situ di sana di sini, di mana-mana, di Kokdiang, di Kuching, di Kluang. Ek so ??? Bangga ? Taklah. tak rasa pape. Muahaha. inteprem jap je takkan tak boleh. Heww @_@

Masa kat kelantan dulu, banyak jugak jumpa kedai-kedai nama MAR. Hihi lawak je kalo tengok taw, hamboii macam kaya beno ai : MAR Foto, MAR Nursery, MAR Hotel, MAR Tyre laa.... :) emm motiff entry ni ? Muahaha copy paste ayat atas, inteprem jap je takkan tak boleh. Heww @_@

Bila taip kat google image : mar - keluar la gambar cantik ini, Subhanallah ! 



Pelik la jugak, asal keluar gambar ni kan ? Atas bantuan mister google al-translate, ghopenye bahasa Portugis, MAR ialah LAUT ~ muehehe. Subhanallah Subhanallah cantik kan. Warnanya sangat mendamaikan :)

Makluman warga kota dan desa, saya bukan laut, saya manusia biasa yang dikurniakan akal fikiran, alhamdulillah. Sebahagiannya saya manfaatkan di sini, ya di ruangan polkadot purple ini. Menulis untuk kedamaian. Ek ? damai laaa sangat kenn. Maaf kali ini saya ke laut entry nya. Peaceeee V(^_^)V

JCB :
Dari Ibnu 'Abbas ra, Rasulullah s.a.w bersabda:
“Dua nikmat yang ramai  manusia tertipu, 
nikmat sihat dan waktu lapang.” 
(Riwayat Bukhari)




La Ilaha Illallah ✿ Allahu Akbar ✿ jom cipta bahagia
2leep.com

ARTIKEL MENARIK GILA, BUSUK & PINGJE