Doa Rasulullah s.a.w ketika masuk ke pasar



Bismillahi Walhamdulillah !

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh :)

Salam yaumul jumu'ah al-barakah ^^

Jom-jom gandakan selawat, kepada kesayangan kita, Baginda yang selalu dirindui :)

 Allahumma Solli 'Ala Sayyidina Muhammad
Wa 'Ala Aalihi Wa Sohbihi Wasallam 

 Allahumma Solli Wasallim 'Ala Nuril Anwar
Wa Sirril Asrar, Sayyidina Maulana Muhammadinil Mukhtar 

Jom tambah kerinduan pada Baginda Sallallahu 'Alaihi Wasallam, 
dengar kat sini :)


Ok, back to topic, lama mar tak kongsikan doa-doa yang boleh kita amalkan,
hari ni nak kongsi doa yang Rasulullah s.a.w ajar bila masuk ke pasar.
Haa molek dah kan, kita hari-hari pegi kedai, pasar, mall blabla dan seangkatannya.
Indahnya Islam, dalam hal sebegini pun kebergantungan kita tetap pada-Nya :)

Subhanallah, diajar pula oleh Baginda, kita amal, ikut sunnah, dapat pahala !
Mudah, indah, Allahu Akbar, nape nak sombong lagiii ? aa babap nanti ^^

Apa doanya ?

Maksudnya :

Dengan nama Allah, Ya Allah seseungguhnya aku mohon kepada Engkau
dari kebaikan pasar ini dan kebaikan apa-apa yang ada di dalamnya.
Dan aku berlindung dengan Engkau dari kejahatan 
dan kejahatan apa-apa yang ada di dalamnya.
Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung dari Engkau 
daripada aku terkena sumpah yang dusta di dalamnya
atau dari tepukan tangan yang merugikan.

Selamat beramal.

JCB :
Sayang awak, awak, awak, awak semuaaaa Lillahi Ta'ala ;)


La Ilaha Illallah ✿ Allahu Akbar ✿ jom cipta bahagia
2leep.com

ARTIKEL MENARIK GILA, BUSUK & PINGJE