Orang Buta Yang Paling Teruk Ialah BUTA POLITIK



Gambar kat atas dikongsi dari laman sosial facebook. Sumber SINI.

Assalamualaikum ! Selamat Malam Sabtu Semuaaa :D

Tertarik dengan kata-kata Bertolt Brecht, orang buta yang paling teruk ialah BUTA POLITIK !
Hehehehe hopefully saya tak buta dalam politik, kalau rabun-rabun ayam tu mungkin lah kot. Sebab memang rabun pun, hihi. 

Jadi, bersempena musim pilihanraya yang bakal menjelma, haishh saya bukanlah berniat untuk berkempen mengundi mana-mana parti, pilihan di tangan anda. Fakta-fakta, faktor-faktor, dan pelbagai lagi anasir yang boleh mempengaruhi pemilihan anda, terbentang luas di dunia tanpa sempadan hari ini. Tinggal lagi, kita yang perlu bijak menilainya :)

Saya nak mengajak anda-anda yang dah berkelayakan, hehe JOM MENGUNDI !! Yeahh jangan sia-sia kan walau satu undi, ia menentukan masa depan negara :) Jangan tak cakna pulak taw taw.. Takmo takmo jadi buta.. Lagi-lagi siapa yang selalu konpius lalu mengabaikan tanggungjawab besar ini. Disebabkan politik negara yang agak nampak celaru, tidak tahu mana benar, mana salah, lalu disingkirkan cerita politik. 

Ingat, walau sukar dan rumit macamane pun nak buat keputusan, anda perlu buat keputusan. Anda perlu X. Hehe ada X ada segalanya. Pohonlah bantuan Allah untuk memilih yang terrrbaiikkk demi diri, keluarga, agama, negara dan bangsa. Yeaa saya pilih Malaysia :)

anda bagaimana ? :D

JCB :
Saya bersyukur lahir di Malaysia, negaranya aman, makmur dan sejahtera.
Tapi, saya lagi bersyukur andai kemakmuran dan kesejahteraan ini 
dipandu oleh mereka yang bertanggungjawab, amanah, telus dan bersih :)
Saya Sayang Malaysia  
La Ilaha Illallah ✿ Allahu Akbar ✿ jom cipta bahagia
2leep.com

16 comments:

  1. Saya rasa, saya buta politik. Kalau boleh saya nak buta dan terus buta. Tak boleh buta, saya nak pekak. T____T Nasib baik..tak cukup umur..fuhhh. Tapi saya suka ayat akak..Mohonlah pada Allah. I like..

    p/s: hari ini emosi serabut..itu yang komen dekat blog akak pun mengarut..hehe..Maaf ye kak.

    ReplyDelete
  2. pilih untuk perubahan... mari mengundi... ^_^

    ReplyDelete
  3. dalam bab ni agaknye solat istikharah digalakkan untuk buat kot kan kannnn....

    #setuju dengan ayat tu jugak! =D

    ReplyDelete
  4. Selamat mengundi buat semua yang dah layak mengundi, kita tak lepas, mintak tolong manusia2 osem yg lain tlg undikan, ngehngeh~

    Undi tu memang satu kewajipan buat kita, masa belajar agama dulu ada satu bab dalam bahagian akidah, kalau tak undi kita berdosa sbb tak jalankan tanggungjawab untuk negara.. kalau tersilap undi pun berdosa sbb buat negara terancam, tak pilih pemimpin yg sebenar.. jadi undilah pemimpin yg betul.. hikhik serius tak ayat iha? :D

    ReplyDelete
  5. trsgatlah betol..nyampah je kalo org tu ckp xtau ap pasal plitik..huu

    ReplyDelete
  6. saya juga sayang malaysia..hmm.kepada yg boleh mengundi tu, manfaatkan lah undi itu sebaiknya..

    ReplyDelete
  7. tahun ini first time deno mengundi.. insyaallah.. semoga pilihan nanti tepat.. :')

    ReplyDelete
  8. betul tu...tapi ada dua kategori yg akan guna jawapan sy tak minat politik ni...

    1. mmg dia betul2 blur pasal politik...dia ingat kerajaan yg bagi duit kat rakyat dan bukannya rakyat yg bayar gaji Ketua Kerajaan...

    2. kikikii yg kategori kedua ni kategori diplomatik...bila pg atau baca blog yg bertentangan dengan ideologi politik dia, mula la kata "ai politik ni tak amek tau sgt...ai dengar2 camtu je..."

    ReplyDelete
  9. Saya pilih mengundi. Akak bertugas tahun ni, jwb nya dari pagi smpai malam akan duduk d pusta pengundian.

    ReplyDelete
  10. first time mengundi...jom mengundi!!!

    ReplyDelete
  11. Jom kita mengundi ... Setuju sangat dengan Bertolt Bretch..jangan kita jadi "Buta Politik".

    ReplyDelete
  12. TIDAK....
    hana buta politik. wuhaaaa

    ReplyDelete
  13. Jom mengundi..mood nk balik kg je sebenornyaa...hehehehehe

    ReplyDelete
  14. dulu mmg sll kata I hate politic tp bila dh melihat mcm2... rs tak sabar2 plak nk ngundi... haha... Mmg rugi wo...kalo tak ngundi... tp, akak mmg xsuka buat entri berbaur politik even tau mcm2 psl politik. Aci tak camtu? hehe...

    ReplyDelete

Assalamualaikum!
Komen jangan tak komen ye :D
✿ Terima Kasih Taw ✿

ARTIKEL MENARIK GILA, BUSUK & PINGJE