Orang Buta Yang Paling Teruk Ialah BUTA POLITIK



Gambar kat atas dikongsi dari laman sosial facebook. Sumber SINI.

Assalamualaikum ! Selamat Malam Sabtu Semuaaa :D

Tertarik dengan kata-kata Bertolt Brecht, orang buta yang paling teruk ialah BUTA POLITIK !
Hehehehe hopefully saya tak buta dalam politik, kalau rabun-rabun ayam tu mungkin lah kot. Sebab memang rabun pun, hihi. 

Jadi, bersempena musim pilihanraya yang bakal menjelma, haishh saya bukanlah berniat untuk berkempen mengundi mana-mana parti, pilihan di tangan anda. Fakta-fakta, faktor-faktor, dan pelbagai lagi anasir yang boleh mempengaruhi pemilihan anda, terbentang luas di dunia tanpa sempadan hari ini. Tinggal lagi, kita yang perlu bijak menilainya :)

Saya nak mengajak anda-anda yang dah berkelayakan, hehe JOM MENGUNDI !! Yeahh jangan sia-sia kan walau satu undi, ia menentukan masa depan negara :) Jangan tak cakna pulak taw taw.. Takmo takmo jadi buta.. Lagi-lagi siapa yang selalu konpius lalu mengabaikan tanggungjawab besar ini. Disebabkan politik negara yang agak nampak celaru, tidak tahu mana benar, mana salah, lalu disingkirkan cerita politik. 

Ingat, walau sukar dan rumit macamane pun nak buat keputusan, anda perlu buat keputusan. Anda perlu X. Hehe ada X ada segalanya. Pohonlah bantuan Allah untuk memilih yang terrrbaiikkk demi diri, keluarga, agama, negara dan bangsa. Yeaa saya pilih Malaysia :)

anda bagaimana ? :D

JCB :
Saya bersyukur lahir di Malaysia, negaranya aman, makmur dan sejahtera.
Tapi, saya lagi bersyukur andai kemakmuran dan kesejahteraan ini 
dipandu oleh mereka yang bertanggungjawab, amanah, telus dan bersih :)
Saya Sayang Malaysia  
La Ilaha Illallah ✿ Allahu Akbar ✿ jom cipta bahagia
2leep.com

ARTIKEL MENARIK GILA, BUSUK & PINGJE