Kalau Sedih Janganlah Dengar Lagu Sedih


*Senyuuuuuuuuum sampai langit ke-tujuh*

Bismillahirrahmanirrahim ^^
Assalamualaikum korangsS, nahh satu  from my deep heart ;) *amik satu soram, jangangg nak berebut, pok kang, phewww bajett ~

Dah apa ke-hal nya tajuk macam tu, kalau sedih janganlah dengar lagu sedih -pangg pangg. Tampor diri sendiri. Ek? Propa je tu, siapa lah gamak nak tampor pipi senirik. Mohon sms no fon siapa sanggup ~ Ngee. Eh eh, jangan terpedaya dengan intro berbelit-belit.

Siapa tengah sedih ? Haaa moh sedih sama-sama nak ? *Jap dongak tengok header*gosok-gosok mata* Jom cipta bahagia ke jom sedih sesama ? Haaa sudaaahh ni dah krisis hidentiti ! Hemm nama pun manusia biasa, yang diciptakan dengan pelbagai rasa. Jika dilontarkan persoalan, "salahkah aku bersedih dan bermuram durja, ahh lantaran aku kecewa dengan apa yang terjadi." Tettt.

Wahai saya, orang beriman pasti tidak bersedih dengan apa yang menimpa terhadap dirinya, kerana dia sentiasa merasai Allah bersamanya. Saat dia mahu berasa sedih kerana dia tidak dapat melihat lagi, Allah hadir di hatinya, dan itu lebih dari cukup ! Begitu juga saat dia kehilangan ayahandanya atau bondanya, atau mungkin sahaja kehilangan permata hati kesayangan, sedih dan tangisannya akan tersembuh dengan adanya Allah di hatinya, Allah cukup bagi kami :)


Lalu, apakah sedih itu suatu kesalahan ? Menangis itu tanda kelemahan ? Oh, sudah pasti lerr tidak ! Kemon, tidak mungkin Allah menciptakan sesuatu itu dengan sia-sia. Kesedihan mungkin patut kita salurkan saat hati merasa umpama saban hari berenang dalam lautan dosa. Astaghfirullahal 'Azim ~ Inilah saatnya tangisan kita sangat bernilai. Ya ! Lebih bernilai dari permata, emas, hadiah menang motor, dan sebagainya.

Nabi S.A.W. bersabda yang maksudnya : "Tiap mata pasti akan menangis pada hari kiamat, kecuali mata yang dipejamkan dari segala yang haram dan mata yang berjaga malam dalam jihad fisabilillah dan mata yang menitiskan air mata walaupun sebesar kepala lalat kerana takutkan Allah." (Hadis Riwayat Abu Naim)

Sedih, menangis tiada halangan. Menangislah andai tidak mampu kau bertahan lagi, cukuplah Allah Maha Mengetahui setiap detak jantungmu. Menangislah dihadapan Yang Menciptakan tangisan demi sebuah senyuman untuk menggembirakan insan-insan yang perlu kita bahagiakan :) Dia menciptakan tangisan untuk melegakanmu, bukan menambah resah :) Bersederhanalah okeyy okeyy. Ni pesan pada diri sendiri ni. Hehe siapa nampak saya sedih pasai duit seposen atau pasai ex boipren, mohon tampar saya dengan kadar kelajuan 50 km sejam :P

Jom, sapa nak nangis meh daftar keahlian, RM 2.50 sejam, pastu semua kena buat muka macam adik niiii :PPP *coooomeelllllllllll ^_______^



Pssttt.. dah tajuk camtu maksudnya ?? Eden ni haaa, dah tau sedih janganlaa dengar lagu-lagu sedih. Ce dengar qasidah ke, zikir ke, dengar Fatih Seferagic mengaji lagi sodapp. haa sure nggak sedih, sebab barula sedor diri skett macamla hidup esok. Burrpp astaghfirullahal 'azim.. tapi memalam duk layan suriacinta gak. poodaaaah. Mohon la siapa nak tampor saya laju-laju -_-" 


JCB :
This article dedicated to all my lovely persons around me,
all of you very inspired me, very care and very cute,
hope Allah guide and love uols more :)
And you know this is for you ♥ ABK & RBK :P

La Ilaha Illallah ✿ Allahu Akbar ✿ jom cipta bahagia
2leep.com

ARTIKEL MENARIK GILA, BUSUK & PINGJE