Kita Bahagia Kerana Berkat Seorang Ibu


Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh semuaa :)

Rasa nak menulis panjang lagi selepas baca entry daripada acik, a.k.a +Aku Penghibur. Itupun dah cukup panjang membebel kat ruangan komen acik, hihi. Maaf ye acik. Meh nak sambung kat sini :P Korang dah baca? Kalau belum bolehla ke blog acik, artikel tentang Ibu Di Hina Kerana Tidak Memenuhi PermintaanNya.

Pehh mula-mula baca status yang acik printscreen tu menyirap jugak, rasa kalo budak tu depan mata, tampor laju-laju kasik dia sedar. Yela kot-kot la yang menaip tu bukan die kan. Hewwheww atau mungkin dia separa sedar, haa langkah terbaik tampor laju-laju *senyuum* 

Memang sokong 700% peratus apa yang acik cakap tu.. Anak jenis apakah itu ? Cuba kau kira kos yang mak kau tanggung masa nak membela kau dari sebesar lengan sampai besar dari kereta kebal ? Tu belum kira, tenaga dia, airmata dia, darah dia, kudrat dia ! Ishh sedihnya laa hati ibu beliau. Wahai penulis status mohon sedar diri cepat-cepat ye.

Plus-plus, susah mana pun dia, miskin mana pun dia, bodoh mana pun dia, sebab dia lah tetap jugak kau pandai menulis, membaca, dan berbagai lagi kau pandai sampai pandai hina mak sendiri. Astaghfirullahal 'Azim. Mohon kita dijauhkan dari sikap mudah lupa diri camtu. Huhu sedih sangatt..

Honestly, mak saya sekolah sampai darjah enam je. Masa kecik-kecik, masa tak pandai pikir, kadang-kadang jeles jugak, kawan-kawan anak cikgu. Sedang mak saya, pernah kerja tanam pokok tepi jalan, kerja kedai makan 6 pagi - 6 petang, kerja macam-macam lah semata-mata nak tambah duit untuk anak-anak sekolah. Tapi, saya tak pernah rasa mak saya tak berguna, malah saya hidup, tersenyum, bahagia hari ini berkat seorang ibu ! Saya bangga dengan mak saya, tak sekolah tapi pandaii angaaattt :D

Dan berkat mak ayah saya jugak, saya dapat masuk UM, saya ada ijazah sarjana muda, saya graduate dengan 1st class ! Itu semua TAK PERNAH saya rasakan hasil usaha saya semata-mata, malah sepenuhnya saya letakkan pada berkat MAK saya, dan arwah AYAH :'( :'( :'(

Arwah ayah lagi laa.. betapa pengorbanan dia, kalau saya ceritakan banjir keyboard ni :'(


Duhai engkau yang bernama anak, berhentilah berbangga dan mendabik dada. Hidup tak berkat kalau tak jaga hubungan dengan ibubapa. Ingatlah ibubapa kita satu selamanya. Semua benda dalam dunia, patah tumbuh hilang mungkin berganti. Tapi tidak pada yang bernama IBU dan BAPA. Check balik hubungan kita dengan ibubapa kita :)

Terjagakah mereka oleh kita atau terabaikah mereka dengan sikap kita ?

Apa-pun saya tetap berbahagia, kerana masih punya emak, dan berkesempatan menjaga beliau yang sakit. Dan alhamdulillah saya masih mampu memberikan al-fatihah saban waktu untuk ruh ayah :) *Insyallah kita reunion di syurga ye* Rinduunyeee ~


JCB :
Ingat ! Redha Allah terletak pada redha ibubapa :)

♥ sayangi mereka sebelum terlambat ♥

"If you have a loving mother or father,
treat them with loving care,
for you will only know their value
when you see their empty chair."
La Ilaha Illallah ✿ Allahu Akbar ✿ jom cipta bahagia
2leep.com

ARTIKEL MENARIK GILA, BUSUK & PINGJE