Rahsia Couple 7 Hari

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh !

Kakakss Adikss Abangss Pakcikss Makcikss :)

Apas khabars imans semuas haris inisss ? Haraps semuas nyass sentiasas berusahas memeliharas & muliharas imans yewss. *hohss sengalss.

Rasanya belaka mesti da tengok kan 'bidio romantis' by seorang adik yang sangat penyayang terhadap boiprennye. *Ho emm giee.

Saya tak la berniat nak sebarkan cerita adik tu or nak kutuk beliau kawkaw. Pasal-nya saya cuba meletakkan kasut saya ditempat beliau. Dan perasaan simpati dan kesian lebih menguasai. Pasal-nya adik tu penyayang, romantis tapi wrong-time diknon oi. Ni bukan masa nak bercintun. Ini masa adik belajo sungguh-sungguh dik. Siyes ahkak dulu pon main cintun time skolah. Menyesal tak sudahh sampai today taw :P *Opsss

Itu satu. Plus, baru la tujuh hari. Lahaiii. Speechless mak nak. Takpe lah, kita maafkan adik tu. Janganla sebarkan dah bidio romantis beliau lagi. Kasihan la dengan mak apak beliau. Mesti kena hantamm sama jiran-jiran. Sobss sedisnyeee.


Tu la kita patut bersimpati dengan generasi hari ini. Hidup dalam teknologi tanpa kawalan. Sedangkan mereka perlukan bimbingan dan dorongan. Supaya bila menggunakan teknologi lebih terarah pada kebaikan dan terdorong kekreatifan pada hal yang sepatutnya ! Sebagai generasi yang lebih senior atau super senior, 'kutukan' kita tidak akan menyelesaikan masalah ummat yang berakar umbi dari hilangnya rasa malu. We keep on praying for our kids. Then, be a gud 'role model'. That's all. 

Semoga kita semua Allah pelihara dari melakukan hal yang sia-sia :)

Eh, tajuk rahsia couple 7 hari. Mana rahsianya ? Tahh mana la cek tawuuu. Tanya la yang pakar. Herher :P

Malam ni tarawih. Jangan lupe ye ! 

Nak cuci mata ? Klik SINI ^^

La Ilaha Illallah ✿ Allahu Akbar ✿ jom cipta bahagia
2leep.com

15 comments:

  1. fae tgk like 5% je of the vid pastu fae tutup.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Mar. hahaha lawak ok tengok video tu. heee. selamat berpuasa mar. terawih malam ni :)

    ReplyDelete
  3. saya rasa cara dia buat tu tk kena..tk payah la nk bercouple muda2 ni..bykkn amalan agama dan tolong ibu bapa lagi baik..klik apa yang patut

    ReplyDelete
  4. Salam Ramadhan ya Ustazah,
    Selamat menjalani ibadah puasa di bulan yg mulia ini, terlebih dahulu saya ingin memohon ampun dan maaf andai ada salah dan silap mahupun terguris hati spanjang perkenalan. Semoga Ramadhan ini terbaik buat kita umpama ramadhan terakhir yg kita nikmati.

    ReplyDelete
  5. no komen pasal video 2 sebab bk ada terbaca dalam blog dia tentg video yg disebarkan oleh bff dia.

    p/s;malam ni berterawih kat tmpt kijo la

    ReplyDelete
  6. hehe. lain orang lain ragamnya. :D

    Salam Ramadhan dan selamat berpuasa, kak, ^^

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum....kak mar..................rindunya..Sebelum itu salam ramadan kak. Hehe..tajuk dia kak..class yang amat. Saya sokong 100 peratus dengan entry akak ni. Kasih sayang yang disalah letak, kesian adik tu. Tak apalah, semua orang buat silap kan kak, dia pun dah mengaku silap dia. Moga ianya menjadi satu iktibar buat kita, jadi wanita kena ada sifat malu. Kalu hilang rasa malu dalam diri. Itu yang jadi macam-macam itu.

    ReplyDelete
  8. banyaknya entry blogger pasal seminggu couple ni.. hana plak yang ketinggalan xtahu pasal ni

    ReplyDelete
  9. hehe tak pernah lg tgk video yg diperkatakan ni....

    ReplyDelete
  10. Hmmm... Terkejut n tergelak gk sebenarnya..hehe... No komen la u adik, kdg2 elok gk terhantuk sekali sekala Ni, bru tau skit ke tak...

    ReplyDelete
  11. Hahhh.!! Kantooiiiiiiii.!! ahhaha
    Tulaa, eiqa pun x berani nk cakap apa..
    Semoga adik tuu dapat pengajaran laa pasal nie kan Kak Mar kan (^_^)

    ReplyDelete
  12. erm.. kapel 7hari.. tersebar kat media sehari lebih ke 2hari..sekali lagi dgr dh putus..anggaplah ianya 1 pengajaran..

    ReplyDelete
  13. X yah la sebarkn video tu.. Ibarat buka aib org je. Doakan yg terbaik dan moga dia sedar dan diberi hidayah..

    ReplyDelete
  14. Alhamdulillah Allah tak izin lg tengok vid tu. tidak, mesti wat entri gak. har2... biasala tu, jiwa remaja, muda belia. Hrp dia dh insaf kesan dr apa yg tlh dilakukannya tu :)

    ReplyDelete
  15. up..x perlula nk heboh2 kan pasl bnda tu..

    ReplyDelete

Assalamualaikum!
Komen jangan tak komen ye :D
✿ Terima Kasih Taw ✿

ARTIKEL MENARIK GILA, BUSUK & PINGJE