8 Muharram 1434h || Momentum Hijrahku

Bismillahirrahmanirrahim.

Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah.
Kemenangan berpihak pada saudara Muslimin kita :)
Teruskan berdoa untuk mereka.

Assalamualaikum kalian yang sudi bertandang ^^

:: Momentum Hijrahku ::

Allah .. pejam celik, daripada 1st Muharram hari tu memang niat nak tulis something tentang Awal Muharram, hijrah dsb. tapi dek kekalutan dan kesibukan pada bende yang tahpape membantutkan pergerakan jari-jemari kembangku, kehkeh.

Hari ini, dah masuk 8 Muharram 1434.
Allahu Rabbi, niat tahun baru, banyak sangat diperbaiki, 
especially BAB HATi dan BAB CiNTa!

Tapiiiiiii, so sad. masuk hari ni, nothing change !!!
arghhh so stress actually. heheh.
Marhaini, please wake UP! wake UP !
Build UP ur future.
Build UP ur life in the Hereafter.


Wishlist as a Norm Person :

[✔] Posting 
[✔] Further study
[✔] Hajji
[✔] Car
[✔] Nikah

# harapan, impian & semangat 

Wishlist to be better Inside :

[✔] Reading Quran 2 m/s after every solah
[✔] Solat Sunat Rawatib
[✔] Solat Dhuha 
[✔] Solat Tahajjud 

# nak istiqomah, istiqomah & istiqomah

Allah . . Kuatkan aku. aku nak jadi baik. aku nak raih cintaMu.

Allah . . Sabarkan aku. aku nak jadi orang yang bermanfaat.

Allah . . Tetapkan hatiku. aku nak selalu rasa manisnya ibadah bersamaMu.

Allah . . Ampunilah aku. aku nak jadi orang yang selalu bersyukur.

Allah . . Bantulah aku. aku nak dekat denganMu. selalu, sentiasa, tiap masa :)



Dah tiba masanya.
Kembali padaNya sementara bernyawa.

Takut esok, bila sampai masanya.
Kembali padaNya ketika nyawa bukan lagi pada jasadnya.

Ketika & saat itu,
tiada teman
tiada keluarga
tiada harta
tiada rupa
tiada glamer
tiada apa-apa
yang dibawa
melainkan 
AMAL semata-mata.

Ayuhh, berpesan aku pada diri.
Moga-moga yang lain juga bisa terkesan di hati.
Sesama manusia juga, ada pahala tersembunyi.

"Jangan pandang keJahatan orang macam kompem dia ke neraka,
jangan pandang keBaikan sendiri macam kompem diri ke syurga"

JCB :
Allah Rabbuna
Muhammad Nabiyyuna
Quran Dusturuna
Islam Sabiluna
- syumulnya Islam indahnya Iman motivasinya Ihsan-
(^_^)




La Ilaha Illallah ✿ Allahu Akbar ✿ jom cipta bahagia
2leep.com

7 comments:

  1. Cinta kepada Allah adalah cinta paling agung.. cinta yang kekal abadi :) In Shaa Allah apa yang dihajati kamu dear akan dimakbulkan Allah hendaknya :)

    ReplyDelete
  2. Aamin... moga dipermudahkan.. berubah itu mudah, Istiqomah itu susah kan :)

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum..
    semoga kita semua dapat berubah ke arah yang lebih baik, lebih diredhai oleh Allah. amin :)

    ReplyDelete
  4. amin. sama-sama kita berubah ke arah yang lebih baik... dan meraih cinta-Nya..

    ReplyDelete
  5. ya Allah..
    aku sayang sahabatku ini..
    maka kau limpahkan kasih dan sayang Mu kepadanya juga..

    ReplyDelete

Assalamualaikum!
Komen jangan tak komen ye :D
✿ Terima Kasih Taw ✿

ARTIKEL MENARIK GILA, BUSUK & PINGJE