BER....DI....KA....RI....

berdikari..:: BERdiri atas KAki sendiRI::


Eh betul ke? boleh ke berdiri atas kaki orang lain? ek?
Memang la semua berdiri atas kaki sendiri asalkan ianya diizinkan Allah s.w.t . so ape masalahnye? hoho. ;)
Bismillahirrahmanirrahim, assalamualaikum w.b.t ,


Topik hari ini adalah berdikari ~
Emm nape kita perlu berdikari? Kalau dah tak mampu cane. terpaksa la mintak tolong orang kan.. hukhuk salah ke kalau tak berdikari..??
Ohh sudah tentu tidak salah sayangg~
Cumanya belajarlah berdikari meski kita rasa cam 'boleh ke aku?', 'uhh tak nak la, takut laa, tak mampu la' 'takpela mak ayah aku ada lagi diorang leh wat sume'.... ek?


Ok even apa pun alasan kita untuk taknak berdikari, malas berdikari or whatever lagi alasan.. Tapi kita kena ingat tak selamanya orang di sekeliling kita boleh ada saat-saat kita memerlukan [di saat ku perlukanmu..tertutup jua segalanya terhadapmu..di sini ku tersedu-sedu..opss over la plak]


So, nak tak nak. mahu tak mahu. sudi atau tak. hadapilah ia sendirian dengan tabah. bertabahlah kerana pada hakikatnya kita tak pernah sendirian~ am i right? [spiking london]


Betul la.. kadang-kadang kita tak tahu apa yang mampu kita lakukan, apa yang mampu kita jalani dan apa yang mampu kita pikul sehinggalah kita benar2 perlu menghadapinya!! masa tu baru kita akan kagum dengan diri sendiri.. 'eh, tak sangka aku boleh hadapi semua ni', 'emm syukur.. segalanya berjalan dengan baik'


Apa-apa pun baliklah pada Allah. segala kemampuan yang kita peroleh datang daripadaNya~ tanpa Allah kita bukan siapa2 taw. jgn pernah bangga walau sedetik pun apa yang kita ada. Kerana hanya Dia Yang Maha Mampu dannnn ingatlah selalu okes :: Allah tidak akan membebani seseorang hamba melebihi kemampuannya ::
Belajar dan terus belajarlah.. tiada yang mustahil~~


* percaya pada diri dengan harapan dengan keyakinan.. oooo (^_^)


Sekian, terima kaseh sudi baca ;)
La Ilaha Illallah ✿ Allahu Akbar ✿ jom cipta bahagia
2leep.com

ARTIKEL MENARIK GILA, BUSUK & PINGJE