Apa sebenarnya yang berlaku di Mesir ??

Bismillahirrahmanirrahim.

Subhanaka inni kuntu minazzolimin T_T

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh sahabat sahabat sekalian :')

Sungguh, saat ni nak tulis entry happy rasa tak mampu, tersekat mengenangkan saudara kita di Mesir. Mereka di seksa, dibunuh sesuka hati. Nak senang lenang duduk bersila ngadap laptop memang tak mampu lah kan. Tak dapat bayangkan ketidaktenteraman mereka. Namun, jiwa mereka teguh,. tenang, yakin melawan tentera-tentera taghut !! Allahu Akbar ~

Kita tak pernah rasa perang kan ? Dats sewaii kita suka watlek, wat tutup mata, pekakkan telinga, bisukan mulut untuk bersuara. Di mana nilai persaudaraan kita ? Ya Allah ampunkan keterbatasan kami dalam menghulurkan bantuan kepada mereka T_T

Kami hanya mampu berdoa. Doa dengan yakin. Kami yakin dengan pertolonganMu Ya Allah. Tapi pedihnya hati kami menahan kemarahan tidak dapat berbuat apa-apa saat saudara kami dibantai dan diseksa !! Ampunkan dosa kami :'(


Apa masih ada yang sampai hari ni tak jelas dengan "apa sebenarnya yang berlaku di Mesir ?" Jika tak tahu, tapi ada usaha untuk mengetahui dan memahami, insyaAllah moga Allah nilai usaha kita untuk cakna isu ummah. Yang susahnya, tak tahu tapi berlagak tahu, dan takde usaha langsung nak cakna cerita sebenar. Yang dilakukan hanyalah ambil bulat-bulat dari berita yang jadi lidah syaitan tu, dok propa yang Presiden Morsi dikatatorlah, pejuang kebenaran jadi pemberontak, pastu sibok duk amik kenyataan dari menteri-menteri dari kerajaan haram tu ! Puii. Allah saksi semua ini. Dunia akan binasa, fitnah kalian kami tuntut kat akhirat nanti !!

Bagi yang nak tahu serba ringkas "apa sebenarnya yang berlaku di Mesir" sekarang ni, jcb rasa penulisan Angel Pakai Gucci ni compact. InsyaAllah dapat menyuluh kekaburan dan meningkatkan semangat perjuangan kenapa mesti kita bela dan sokong Egyptian neh. Bukan buat-buat buta macam takde apa yang berlaku. At least, we do something. Berdoa pun, kita mesti tahu kenapa kita berdoa untuk mereka, dan apa sebenarnya yang kita doakan ~

Klik sini untuk baca artikel APG tentang konflik di Mesir.

Doakan mereka. Mesir, Gaza, Syria, All Muslim. Kami bersama kalian.

''Ya Allah, sesungguhnya kami bermohon pertolongan Mu, kami meminta ampun kepada Mu, kami memohon petunjuk dari Mu, kami beriman kepada Mu, kami berserah kepada Mu dan kami memuji Mu dengan segala kebaikan, kami mensyukuri dan tidak mengkufuri Mu, kami melepaskan diri daripada sesiapa yang durhaka kepada Mu.
 
Ya Allah, Engkau yang kami sembah dan kepada Engkau kami bersolat dan sujud, dan kepada Engkau jualah kami datang bergegas, kami mengharap rahmat Mu dan kami takut akan azab Mu kerana azab Mu yang sebenar akan menyusul mereka yang kufur.


Ya Allah, Muliakanlah Islam dan masyarakat Islam. Hentikanlah segala macam kezaliman dan permusuham, bantulah saudara-saudara kami di mana sahaja mereka berada. Angkatlah dari mereka kesusahan, bala, peperangan dan permusuhan.


Ya Allah, selamatkanlah kami dari segala keburukan dan janganlah Engkau jadikan kami tempat turunnya bencana, hindarkanlah kami dari segala bala kerana tidak sesiapa yang dapat menghindarkannya melainkan Engkau, ya Allah.''

P/s : Do we (Malaysian) really 'aman' ? @_@


La Ilaha Illallah ✿ Allahu Akbar ✿ jom cipta bahagia
2leep.com

ARTIKEL MENARIK GILA, BUSUK & PINGJE