Cuti Sekolah 2013

Bismillahirrahmanirrahim.

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh !

Pejam celik, celik pejam pantas sungguh masa berlalu kan. Semoga setiap saat yang berlalu, pastikan kita tergolong dalam kalangan orang yang beriman, orang yang berbuat kebaikan atau golongan yang berpesan-pesan dengan kebenaran dan kesabaran. Sebab perkara ni Allah dah sebut :

"Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan kesabaran.” (Surah Al-Asr : 1 – 3)"

Daaaan, Imam Ghazali pun ade menyebut yang perkara paling jauuuhhhh dengan kita adalah masa yang sudah berlalu. Huhu betull sangat kaaan. Kengkadang dalam pada kita merungut, mengeluh, itu kurang, ini tak cukup, itu tak cukup, dalam tak sedar tu, umur kita makin hari makin meningkat. Makin hari kita bukan makin muda, tapi sikap, perangai, akhlak, hati kita, iman kita, ada pertambahan tak macam bertambahnya umur kita ? Moga-moga kita adalah orang-orang yang sentiasa beringat :)

Beringat umur satu perkara, satu perkara lagi beringat laaa nikmat-nikmat lain yang Allah bagi tuu.. tak terhitung banyaknya. Jadi, banyak-banyak laa bersyukur. Lagi kita bersyukur, lagi Allah tambah. Itu kita kena yakin ! Sebab kita ada Allah, watpe nak sama perangai dengan orang takde agama, ye dok ? Kalau kita tak reti bersyukur, memangg laah, Allah dah kata 'sekiranya kamu kufur, sesungguhnya azab-Ku amat keras'. Nah, sebab tuu la hidup tak pernah tenang, asyikkk tak kena jee. Kerja siang malam, tapi lupa Allah ? Nonsense sangatt hidopp kau. Rasakan la secebis dari azab Allah, hidup kau tak kan aman beb, hadooo je yang tak kena dan tak cukup. 

Eheh, ter-bebel penuh emo lak. Insaflah wahai diri yang bernama hamba, kita semua akan pulang menuju Allah. Maka, carilah redha Allah :)



Ehem, duk sembang pasal masa ni bukan apa, sekarang ni kan da nak habis bulan 10.. tak lama lagi habis la 2013. Kejaaap je, rasa baru je lagi kan ^^ Bulan Islam pulak lagi laa..hari ni je dah 20 Zulhijjah, lagi beberapa hari je nak menjengah 1435 Hijrah pulak. Maka, terbuka la satu lagi lembaran hijrah baru kita.. azam tahun ni semua dah terlunas ke.. hehe.

Berhijrah la setiap hari, jangan tunggu tahun baru je taw. Hihi pesanan ikhlas untuk diri sendiri yang tak sedar diri :P 

Bebudak SMK Kota Masai 2 neh hari Rabu depan dah startt coti sekolah 2013. Kemain sukee cuti awal. Bes lerr korang 2 bulan coti. Cikgu cikgi takleh cuti lagi, hujung bulan depan baru start. Naseb ler. Hehe ingatkan leh join budak-budak ni punya cuti, lamunan terhenti bila menyedari aku bukan pelajar lagi. Ngeh3. Anyway, selamat memanfaatkan masa anak-anak didikku. Jadilah generasi berakhlak :)


La Ilaha Illallah ✿ Allahu Akbar ✿ jom cipta bahagia
2leep.com

ARTIKEL MENARIK GILA, BUSUK & PINGJE