Skrip kehidupan

A'uzubillahi minasy syaitonirrojim.
Bismillahirrahmanirrahim.

Allahumma a'inni 'ala zikrika wa syukrika, wa husni 'ibadatika.

Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.

Haluuuuu two thousand and three maa, hawau uuuu :P

Oh, i'm soooo THANKFUL coz i'm still alive today, 1 January 2013.
Masih hidup hari ini kerana Allah nak bagi kesempatan untuk cuci dosa2 yang menggunung uhuk uhuk huuu T_T

Assalamualaikum sahabat-sahabat blogger yang saya kasihi & sayangi :D

Jom kita tulis skrip kehidupan kita untuk 2013.
Moga matlamat kita lebih terarah :)
Moga akhirat jadi agenda utama kita !
Well actually, tahun baru bagi kita orang Islam dah 2 bulan pun kan,
bersamaan hari ini 19 Safar 1434 H ^^

Xpe laa.. ini bagi membakar semangat lagi
sebenarnya kita kena renew hari2 azam & niat kita,
agar ia tidak menjadi hang-at hang-at taik aye :P
Al-maklum laa, iman kan turun naik, bertambah & berkurang.
Kita bukan malaikat, sebab tu kita perlukan PERINGATAN, agar x mudah lupa.

Opss peringatan yang bagaimana ?
Ahaaa good question, peringatan in arabic we called it, TAZKIRAH :)
Tazkirah kita boleh dapat melalui ceramah2, zikir, pesanan & nasihat ibubapa, kawan2 dan orang di sekeliling kita. Kalau kita selalu muhasabah, berfikir tentang kejadian Allah, itu juga tazkirah. insya-Allah boleh topup iman ^^

Selain itu, kita boleh create "skrip kehidupan" kita ..
eh, ini bukan saya memandai2 taw :D
Ini saya amik dari Prof Dr Muhaya, hari tu dia ada share supaya kita tulis sendiri skrip kehidupan kita :)

Bagaimana ?
Kita tulis sendiri, contohnya :

1. Saya nak solat tepat waktu.
2. Saya nak tutup aurat.
3. Saya nak istiqomah baca quran setiap hari.
4. Saya nak jana pendapatan RM10K
5. Saya seorang yang sabar 

Contohh ehh contoh.. emm lebih kurang macam tulis matlamat la.
yang penting TULIS & LIHAT sokmo lahh. Kalu x lihat surely LUPOO :P
al-maklum laa manusia mudah lupa. nama pun manusia.

Pstt... Yuukk kita create environment kita, bukan environment yg bentuk kita.
Nak tulis yang indah2, ahaha, cipta skrip kehidupan, cipta bahagia, berusaha ! Cayookk ! selebihnya serah pada yang Empunya segala cerita.. hoyeee yippi Taqwa + Tawakal + Bergantung + Redha + Syukurrr ^^  

Saya menulis sebagai peringatan pada diri sendiri, oh diri sila SEDAR DIRI ~ SEDAR DIRI ~


JCB :

“Ketenangan itu akan hadir jika kamu dekat dengan Allah.
Keresahan itu akan hadir jika diri kamu jauh daripada Allah.”
— Ustaz Azhar Idrus

Pssttttt.. malam ni mar nak buat segmen bloglist, support me taw ! thanxX :D
La Ilaha Illallah ✿ Allahu Akbar ✿ jom cipta bahagia
2leep.com

8 comments:

Assalamualaikum!
Komen jangan tak komen ye :D
✿ Terima Kasih Taw ✿

ARTIKEL MENARIK GILA, BUSUK & PINGJE